Som en moderne mand med fingeren på pulsen kender du uden tvivl værdien af at investere i de vigtige ting i livet. Hvad end, det er værktøj eller køkkenudstyr, du ved, du vil bruge resten af livet, et robust kvalitetsur, et godt jakkesæt, kvalitetstid med vennerne eller et kursus, der vil transformere den måde, du arbejder på – så er pengene aldrig spildt så længe, de bliver brugt på værdiskabende, gennemtænkte køb. For erhvervsdrivende mænd er det især vigtigt at investere i virksomhedens fremtid, og i den sammenhæng kan en kreditvurdering gøre en kæmpe forskel på et hav af forskellige måder. Hvad end, du overvejer at tage et lån for at sætte skub i væksten, vil minimere risikoen for at miste penge eller noget helt andet, så er denne artikel til dig. Her vil vi gennemgå nogle af de mange måder, hvorpå en kreditvurdering kan give din virksomhed et boost – så du er på vej mod success, før du ved af det.
Indholdsfortegnelse
Giv din virksomhed flere muligheder for vækst og forbedring
Hvis du har hørt om kreditvurderinger før, har det sandsynligvis været fordi, du overvejede mulighederne for at tage et lån igennem din virksomhed. Selvom det måske lyder som en risiko at tage, kan det sagtens være taktisk smart. Med et lån får din virksomhed luft i økonomien og frihed til at bruge penge på nytænkende tiltag, som kan give dig unikke USP’er, dine konkurrenter ikke har. Men for at få et lån skal din virksomhed selvfølgelig kreditvurderes ud fra en lang liste af parametre – såsom indtjening, kompetencer, likviditet, m.m. Hvis du formår at score højt på disse og få en god kreditvurdering, kan du for alvor slå dig løs med forretningsudviklingen og åbne døren til skalering på et uhørt niveau.
Signaler, at I er til at stole på
Ud over, at en god kreditvurdering giver dig mulighed for at tage lån, er den også et fremragende værktøj til at styrke potentielle kunders tillid til din virksomhed. Det burde næsten give sig selv hvorfor: Når andre virksomheder kan se på tjenester som Creditsafe, at I har tingene i orden og performer godt, vækker det selvsagt tillid til jeres evner – og signalerer til potentielle samarbejdspartnere, at I har midlerne og evnerne til at varetage og udvikle større projekter med dem.
Kend dine kunder – og minimer risici
Én ting er, at din virksomheds kreditvurdering kan styrke andre virksomheders tillid til dig – noget andet er, at du også kan vurdere andre virksomheder ud fra deres kreditvurderinger. Som vi tidligere var inde på, så tilbyder Creditsafe f.eks. løsninger til virksomheder, der giver dem adgang til kreditrapporter om millioner af virksomheder verden over. Ved at investere i sådan et abonnement har din virksomhed altså mulighed for at slå potentielle kunder op, inden I laver en bindende aftale – og sikre jer, at de har en sund økonomi, så I ikke risikerer ikke at få betaling for jeres arbejde.
Gå målrettet efter fordelagtige samarbejder
Når din virksomhed har mulighed for at læse op på andres kreditvilkår, bliver det meget nemmere for dig at sortere tvivlsomme kunder og samarbejdspartnere fra. Det åbner også døren for, at du kan lede efter relevante virksomheder med sunde økonomier og selv tage kontakten. Selvfølgelig skal du først og fremmest fokusere på deres produkt og behov for at se, om de ville være et godt match. Men derefter er der i dag så stor konkurrence i næsten alle nicher, at du stadig vil være godt tjent med at sortere efter kreditvurderinger – så du kun overvejer samarbejder, der vil være fordelagtige for din virksomhed.
What do you think?